Sunday, January 16, 2005

Gisteren zijn we met de watertaxi naar Klein Bonaire gegaan. Een onbewoond eilandje dat onder beschermd natuurgebied valt. Hier broeden ook schildpadden. Ook nog een beetje gesnorkeld maar ik was daar niet super van onder de indruk. Maar alleen de bootreis waa al de moeite waard en leverde mooie foto's op.
Vanochtend zijn we nog even langs het pekelmeer, waar zout wordt gewonnen, gereden. Ook nog Hennie Huismans nieuwe huis bekeken. Die man heeft het goed voor elkaar.
Ik baalde trouwens flink omdat de batterijen van mijn fototoestel op waren. Daar kwam ik pas achter toen we al een tijdje op weg waren.
En natuurlijk vliegt er net een zwerm flamingo's recht boven ons langs. Echt uniek! Verder waren de slavenhuisjes bij het pekelmeer ook wel leuk geweest om te fotograferen. Ze waren kleiner en lager dan ik had verwacht. Eric vertelde dat ze er met zijn vieren in sliepen. In het weekend gingen ze dan weer terug naar de familie in een naastgelegen dorpje waar ze een stukje grond hadden gekregen.
Daarna hebben we de honden nog even op een stukje strand bij Sorobon laten rennen. De meest prachtige, grote schelpen lagen daar voor het oprapen. Ongelooflijk!
Elma en ik zijn onze brommers net weer terug wezen brengen. Morgenochtend om 03.35 probeer ik mee te komen op de vlucht. De bezetting ziet er wederom goed uit.
Life goes on! Helaas! Dit eiland heeft indruk op me gemaakt. Ik voel me hier wel thuis.
Vanavond gaan we blijkbaar ergens in de bush bush barbecuen bij het kampvuur. Heb er nog niet echt een voorstelling van maar het klinkt goed voor een afscheidsavond.
Mijn volgende blog zal waarschijnlijk weer vanuit Nederland zijn. Balen!

No comments: