Thursday, January 13, 2005

Even een rectificatie. Ik had het in mijn laatste blog over pelikanen maar dat moet natuurlijk Flamingo's zijn.
Eergisteren zijn we in de pick up van Eric naar Sorobon beach geweest. Zo'n ontzettend mooi strandje met twee strandtentjes. Klein maar gezellig. Er wordt daar surfles gegeven en Elma en ik besloten ter plekke dat dat wel wat voor ons was.
Op weg daar naar toe kwamen we nog langs een meer waar ontzettend veel flamingo's (geen pelikanen dus) in stonden. Moeilijk om ze te fotograferen want de grond er om heen was drijfzand dus dicht bijkomen is geen optie. En mijn camera redde het niet om ze dichtbij genoeg te halen.
Eigenlijk zouden we gisteren terug gaan naar Sorobon om te gaan surfen maar op de één of andere manier was iedereen een beetje lui en zijn we blijven hangen bij het zwembad. 's Ochtends nog wel even op Eric zijn fiets een stukkie gereden maar dat was wel heel erg warm.
In de namiddag zijn we naar de managersborrel gegaan op het strand van Plaza van der Valk. Gezellig!
Daarna nog even het stadje ingegaan naar Karel's, sushi gegeten en toen nog even naar Little Havana. Je moet het meegemaakt hebben maar het nachtleven is hier niet echt bruisend. Het is wel heel gezellig om rond een uur of 5, 6 naar een Happy Hour te gaan, bijvoorbeeld bij Karel's. Dat is altijd wel druk maar daarna is het wel over zo'n beetje. Er zijn wel kroegen maar dat is allemaal een beetje bedaard.
Het is hier, ondanks dat het hoogseizoen is, erg rustig. Wel lekker eigenlijk. Heel erg relaxed.
Vanochtend zijn Elma en ik brommertjes gaan huren en zijn we richting Goto meer gereden. Wat is de natuur hier giga mooi op een manier die ik nog niet eerder gezien heb. Het is niet echt verfijnd te noemen. Ruig of woest zijn betere benamingen. Veel koraalgrint en rotsachtige lava en overal megagrote cactussen (of is het cactee?).
Het Gotomeer hoort vol flamingo's te staan maar het regende nogal en ik denk dat ze zijn gaan schuilen. Veel hebben we er niet gezien. Desondanks was het wel de moeite waard. Het meer is heel mooi. Op de weg ernaar toe kwamen we bijna niemand tegen. Heel gaaf om met zijn tweetjes door die woeste natuur te rijden. Elma was wel bang dat haar brommertje uit zou gaan en we deze niet meer aan de praat zouden krijgen. Sta je daar mooi in de middle of nowhere. Gelukkig is dat ons bespaard gebleven.
Onze volgende stop was het dorpje Rincon waar we wat gedronken hebben. Het is zo jammer dat ik geen foto's kan laten zien want dit is zo'n ontzettend leuk dorpje en zo moeilijk te beschrijven dat ik het nog maar even uitstel hopende binnenkort de foto's te kunnen laten zien.
Dit was echt een topdag!

No comments: