Wednesday, May 04, 2005

Image Hosted by ImageShack.us

Vandaag is het dodenherdenking en houdt nederland om 20.00 uur 2 minuten stilte.
Dan worden burgers en militairen van het Koninkrijk der Nederlanden herdacht, die waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog en in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
Ik sta standby tot 22.00 uur en zit dus misschien om 20.00 uur wel in het vliegtuig. Als ik thuis ben kijk ik zoals altijd t.v. en ben stil. En zoals altijd denk ik dan voornamelijk aan mijn opa.
Maar het gaat natuurlijk om alle overledenen na de 2e wereldoorlog en het kan nooit kwaad om hier even bij stil te staan.

Tot die tijd denk ik aan meer "onbenullige" zaken. Mijn nieuwe koelvriescombi wordt vandaag afgeleverd.
En dat betekent dat je van 8 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds moet gaan zitten wachten.
Ik vind dat nog steeds een debiele situatie. Ik leg vele honderden euri bij zo'n bedrijf neer en die verplichten mij vervolgens om thuis te gaan zitten. Ze willen niet eens een indicatie geven of ze 's ochtends of 's avonds komen.
Eigenlijk wel idioot dat de nederlandse consument deze rare situatie nog steeds pikt. Zou het nou echt zo moeilijk zijn voor die piepeltjes om een schema in elkaar te draaien. Ze mogen van mij best een uurtje te vroeg of te laat komen. Dat moet toch te doen zijn?
Als ik opgeroepen wordt heeft het buurmeisje zich bereid verklaart bij mij thuis te gaan zitten wachten. Een goeie buur .......................
Het is nu bijna half 3 en nog steeds zijn ze niet geweest. Ik word dan altijd bang dat ze niet meer komen.
Of dat ze vanochtend om 5 voor 8 aan hebben staan bellen terwijl ik nog heerlijk in dromenland was en de bel wel hoorde gaan maar droomde dat ik opendeed en Tom Cruise met een bos bloemen voor de deur stond. Zucht.........

No comments: