Tuesday, February 08, 2005

Image Hosted by ImageShack.us

Terwijl ik het dorp van mijn ouders inrij zie ik een kok op de fiets, een groep mijnwerkers met de lampen op hun helm aan, indianen en meer verklede mensen. Oh ja, zo voelde carnaval.
Ik haal een oude jas op bij mijn ouders. Neem nooit een goede jas mee als je carnaval gaat vieren en trek altijd je alleroudste schoenen aan die eigenlijk al verrot zijn want ze zullen ook verrot uit de strijd komen.
Na een bakkie koffie door naar vriendin Madelon die driftig op zoek is naar een pen. Ze moet het feest vanavond namelijk ook nog verslaan voor de krant waar ze als freelancer voor werkt.
In de kroeg het Witte Paard kom ik al de eerste oude bekenden tegen. Leuk! Een onwijs gave band, de Kinkels, speelt de hele avond en viert daarmee gelijk hun 10 jarig bestaan. Het is voor mij een eerste kennismaking.
Voordat ik het weet loop ik te dansen alsof ik vorig jaar nog carnaval gevierd heb in plaats van 15 jaar geleden.
Op naar het Muzenbal. Het Muzenbal heeft als thema sprookjes en de prachtigste prinsessen, feeën, elfjes en heksen lopen hier rond. Ik ben 2 prinsen op het witte paard tegengekomen. Ik wilde nog even achterop springen maar de paarden zagen er toch niet zo stevig uit. Ik heb ze dus maar voorbij laten gaan.
Een groep mannen liep in een soort van pyama en sjouwden een hemelbed mee. Ze waren op zoek naar de schone slaapster.
Wat een creativiteit je toch ziet op zo'n carnavalsavond. Ik had spijt dat ik mijn camera niet mee had genomen.
Een oud grijs dametje kende mij nog van vroeger. Shit, wie zat er toch achter die vermomming? Zelfs haar naam hielp me niet, ik ben niet zo goed in namen. Dit oude dametje had een mandje aan haar arm met allemaal lekkernijen zoals likkoekjes en droge marietjes en foto's van naakte mannen. Ondertussen weet ik weer wie ze is.
Vanavond zal mijn oude dorp nog één keer uit hun bol gaan. Carnaval zal weer traditioneel verbrand worden door middel van een pop die 4 dagen lang aan het stadhuis heeft gehangen nadat iedereen meegelopen heeft in de dodenmars. Tenminste zo ging het vroeger.
En ik? Ik ga nu even sporten. Gegroet!

No comments: