Tuesday, February 15, 2005

Image Hosted by ImageShack.us

Loppies schreef een tijd geleden in haar weblog over het teveel aan handbagage dat je tegenwoordig op sommige vluchten hebt en hoe irritant dat voor ons is. Bagageman Peter schreef een commentje en vroeg zich af of het grondpersoneel hier niet verzaakte. Ik, zei de gek, antwoorde hier bevestigend op.
Op de weblog van Didimon zag ik een link naar de blog van Mieke, grondstess. Heel erg leuk blog die een beetje inzicht geeft in wat de dames en heren op de grond nou zo eigenlijk allemaal doen. Zij schreef hier het volgende over:
"Graag ga ik op deze plaats even in op het blog van Loppies zie haar blogspot van gisteren over de handbagage die de spuigaten uitloopt. Ook als grondpersoneel is dit ons een doorn in het oog. Sinds passagiers via internet kunnen in-checken en via de self-service machines in de hal hebben wij geen oog meer op de handbagage. Heeft iemand geen ruim-bagage om af te geven dan kan men zo doorlopen naar de gate. Aangezien wij daar sinds 2 jaar maar in ons “uppie” staan, hebben wij absoluut geen tijd om in dat half uur dat wij moeten boarden, om daar op te letten. Vaak hebben wij ook onnodige discussies aan de check-in omdat voornamelijk de Spanjaarden en de Italianen dit op de heenweg wél hebben mogen meenemen. Hoop dit de onduidelijkheid tussen grond- en cabinecrew wat wegneemt"
Nou, bij mij in ieder geval wel. Het geeft maar weer eens aan dat we af en toe te snel conclusies trekken.
Internet verbroedert! Of verzustert, whatever. Toch wel leuk om te zien dat we zo een heel clubje bloggers hebben die elkaar volgen en op elkaar reageren. Ik heb er hier een stelletje weggelaten maar die vind je terug in mijn lijstje met linken.

Klagers
Het aantal klachten over geluidsoverlast op Schiphol is het afgelopen jaar verdubbeld. Het gebruik van de Polderbaan blijkt daar aan bij te dragen. Nou, dat is makkelijk dan. Afschaffen die baan ;-).
Het aantal klagers was wel naar beneden gegaan. Eén man had zelfs 60.000 maal geklaagd. Dat komt op een gemiddeld van 200 telefoontjes per dag. Get a life! Waar betaalt die man dat van? Of is de klachtenlijn soms gratis? Misschien moet zo'n man een carriére in de telemarketing overwegen. Doet die nog wat nuttigs met zijn leven want eerlijk is eerlijk, zo'n man kan je toch niet serieus nemen?

No comments: