Tuesday, August 24, 2004

Dit gaat een blog met heel veel foto's worden. Waarom zoveel foto's? Omdat ik een leuke dag heb gehad en overal Kodakmomenten om me heen zag. Soms kan je gewoon niet stoppen met foto's maken en blijf je bezig.
Enfin, Muiderslot dus. De eerste beste parkeerplaats die we zien rijden we op en parkeren er. Dat is namelijk wat je doet op een parkeerplaats. We volgen de bordjes Muiderslot. Best nog een aardig stukje stiefelen. Maar de wandeling is de moeite waard.

Image Hosted by ImageShack.us

Bovenstaande foto heb ik voor captain Didimon genomen. Weet die in ieder geval Pampus te vinden. ;-)
Eigenlijk wil ik er zelf ook nog een keertje naar toe. Leuk uitje voor de volgende keer.

Image Hosted by ImageShack.us

Via een pad dat ons langs mooie plekjes leidt.......

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

........en langs de haven, vlak voor het kasteel.......

Image Hosted by ImageShack.us

....bereiken we de tuinen van het kasteel.

Image Hosted by ImageShack.us

Via de ophaalbrug gaan we naar de binnenplaats.

Image Hosted by ImageShack.us

Ergens in de 13e eeuw liep hier dus graaf Floris V rond en werd gevangen gezet in zijn eigen kasteel. Blijkbaar was de goede man nogal betrokken bij het volk en dat koste hem uiteindelijk zijn kop. De edelen in die tijd hadden toch liever een grote afstand tussen de verschillende lagen van de bevolking. In 1296 werd hij door een stel edelen vermoord.

Image Hosted by ImageShack.us

Later, in de gouden eeuw, werd P.C. Hooft aangesteld en in het slot gehuisvest. Ook hij was een man van het volk. Maar ik heb niet goed genoeg opgelet om te weten hoe hij aan zijn einde is gekomen, cultuurbarbaar die ik ben.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Dat maakt dorstig!

Image Hosted by ImageShack.us

Over de muren liep men naar de verschillende vertrekken. Van gangen had men blijkbaar nog nooit gehoord.

Image Hosted by ImageShack.us

Helaas mocht je binnen niet fotograferen. In de zuidvleugel weer wel maar daar was dan ook niet zo ontzettend veel bijzonders te zien.

Image Hosted by ImageShack.us

Als je goed kijkt zie je dat Mo haar hoofd in het harnas is geprojecteerd. Komt helaas op de foto niet goed over. Het was echt heel spookachtig om te zien.

Image Hosted by ImageShack.us

Ik zei de gek.

Image Hosted by ImageShack.us

Ambrozijnbes (of zoiets) die Monique even moest proeven en gelijk weer met een vies gezicht uitspuugde. Later hoorden we dat deze bessen gebruikt werden om kleding te verven en erg giftig zijn. Maar ach.........ze leeft nog!

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Foto gemaakt voor mijn zwager René. Hoewel ik niet iets speciaals heb met motoren moet ik zeggen dat ik dit één van de mooiste Harley's vind. René heeft hem in het wit.

Image Hosted by ImageShack.us

Nog even op een terrasje zitten en genieten van de boten die door de sluis komen.

Image Hosted by ImageShack.us

Ik kon het niet laten. Ik vond het zo'n mooie kat!

Image Hosted by ImageShack.us

In Amsterdam/Amstelveen werden we overvallen door een regenbuitje. Binnen no-time stond alles blank.

Image Hosted by ImageShack.us

Raam opengedraaid en even het opspattende water gefotografeerd.

Image Hosted by ImageShack.us

Werd toch een beetje een natte bedoening dus raam maar weer dicht.

Image Hosted by ImageShack.us

Zo, ik ben benieuwd wie het allemaal tot de laatste foto heeft volgehouden. Misschien een beetje saai voor jullie maar ja...............het is mijn blog......lekker puh.

Ik hoorde trouwens op het nieuws dat het noodweer in Muiden ravages heeft veroorzaakt. We waren dus net op tijd weg.

En dan wil ik ook nog even zeuren over Café Ome Ko, waar je voor een uitsmijter met spek 2 euro meer betaalt als je het spek mee laat bakken omdat dat zoveel meer arbeidsintensief is. Moet ik nog uitleggen waarom ik dat belachelijk vind? Als jullie dus in het verder geweldig mooie plaatsje Muiden komen: Niet bij Ome Ko eten of drinken. Ome Ko is stom!




No comments: