Tuesday, September 06, 2005


Na mijn rust van 12 uur en zeker 5 uur slaap ging om 10 over 4 's ochtends mijn wekker weer. Of eigenlijk moet ik zeggen mijn mobiele telefoons, 2 van mijn oude liggen in de keuken, zodat ik mijn bed uitmoet om ze uit te zetten. Toch stap ik dan gerust nog een keertje terug mijn bed in nadat ik eerst op snooze heb gedrukt.
De 3e telefoon is mijn huidige mobiel en die ligt op het kussen naast mij en zodra ik uit bed ga stop ik deze in mijn handtas. Routine!
Enfin, ondanks korte nachtje toch lekker fit in de auto richting Rotterdam om een Malaga te doen.
Na de vlucht pak ik mijn tas met meegenomen spijkerbroek, t-shirt en sneakers, kleed me om en ga richting stad.
Ik had vaders beloofd om nu eindelijk, na al die jaren, eens te komen kijken en luisteren naar zijn zangkunsten.
Mijn vader zingt in een shantikoor. Een koor dat zeemansliederen zingt. Het Rotterdams Shantykoor, waar mijn ouwe vaar bij zingt, en Shantykoor Barend Fox organiseren elk jaar gezamenlijk het Shantifestival Rotterdam.

Image Hosted by ImageShack.us

Rondom de Oude Haven staan op verschillende plekken koren te zingen.
Dat ik het ook echt leuk zou vinden had ik niet verwacht en hoewel de gemiddelde leeftijd van het publiek wat hoger lag dan mijn leeftijd heb ik toch meegezongen, geklapt en denkbeeldig de zeilen gehesen.
Het enthousiasme van deze mannen en hier en daar een enkele vrouw was zo aanstekelijk.
Tussendoor hebben we nog even heerlijk gegeten bij Popocatepetl op het terras.
De afsluiting in de tent was ontzettend gezellig. Ik ben toch wat langer blijven plakken dan ik me had voorgenomen.

Image Hosted by ImageShack.us

De volgende ochtend ging de vlucht naar Pisa. Wat een ontzettend gezellige passagiers weer. Weer eens zo'n vlucht die gewoon lekker loopt, waar de passagiers gezellig zijn en het werk gaat zoals het moet gaan.

Helaas ging vanochtend op mijn eerste vrije dag van mijn tweedaagse weekend (beetje kort hoor) weer op tijd om richting fysio te gaan.
Ik stond op met pijn in mijn nek en rug. En de fysiotherapeute heeft dat weer goed te pakken gehad. AU! Zou me zelf bijna op een ontspanningsmassage gaan trakteren want bij haar is het lijden met hoofdletter L.
Ik heb ook nog nieuwe oefeningen gekregen en mijn programmaatje is nu helemaal klaar en erop gericht mijn buik en rugspieren te verbeteren.
Gelukkig mag ik het rennen op de loopband weer wat op gaan voeren en na een paar cardiotoestellen ben ik weer losgegaan op de band.
12 1/2 minuut rennen, 5 minuten rustig wandelen en weer 12,5 minuut rennen en hoewel ik niet superfit was ging het lekker! Alleen balen dat je zo gaat zweten!

No comments: