Tuesday, September 20, 2005


De python doet het weer! En morgen gaan we naar de Efteling.
Ik haal S. op in Rotterdam en de rest zien we in de Efteling zelf.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds twijfel of ik in de Python ga hoewel ik er best wel op vertrouw dat deze niet zomaar weer vrijgegeven is vind ik het toch een beetje een eng idee.
S. vind het wel een extra dimensie aan de rit geven. Je weet tenslotte nooit of je nu voor of achteruit gaat.
Het weer wordt geweldig dus het ziet er allemaal mooi uit.
Vandaag en gisteren heb ik mezelf in de sportschool als een idioot in het zweet gewerkt en vind dat ik morgen een patatje verdien. Dat hoort toch een beetje bij een dagje Efteling.

Kijken jullie wel eens naar That's the question? Ik wel. Het is een bron van leuke en onnozele wetenswaardigheden.
Zo hoorde ik vandaag dat het hoogst gemeten gekreun op de tennisbaan maar liefst 101,2 decibel was. Dit was niet, zoals je zou verwachten, gekreun van Monica Seles maar van Maria Sharapova. Je vraagt je af wie dat meet, hoe en waarom?
Monica Seles, de eerste kreunster op het tennisveld, overigens bleef steken bij de 93 decibel.
Als je kreunen, tennis en decibel intikt bij Google heb je maar liefst 160 hits en vind je oeverloze discussies over het nut van kreunen bij tennis. Ongelooflijk dat er zoveel gesproken wordt over zo'n onbenullig item.
Bij één van deze discussies meende iemand dat degene die Monica Seles neerstak het niet meer aan kon horen. Heel stiekem moest ik even grinnikken.

No comments: