Monday, August 08, 2005

Vandaag stapte ik om 12.40 in mijn auto richting Schiphol. Om 13.40 moest ik melden en gingen we met de hele crew in de taxi richting Rotterdam.
Vandaaruit naar Las Palmas en van LPA weer terug naar Amsterdam. Twee weken geleden had ik deze rotatie ook al. Wat opviel was dat beide keren de Rotterdammers de kist zo netjes achterlieten. Aangekomen op Amsterdam was de kist weer achtergelaten alsof er een oorlog gewoed had. Zou het toeval zijn of zijn de Rotterdammers gewoon veel netter?

Ook tijdens deze vlucht weer veel gepraat over de onderzeeër. Het is toch wel een onderwerp dat bij ons allemaal leeft. Doodeng vindt iedereen het.
Gelukkig heeft de Britse Scorpio de bemanningsleden uit hun benarde positie bevrijd en zijn de bemanningsleden gezond en wel boven water gekomen.

Na de vlucht ga ik samen met een collega naar P30 en beiden moeten we de A4 op. Hij rijdt een tijd achter mij en blijft op de A4 irritant aan mijn linkerachterwiel plakken. Ik hou een beetje in en maak voor de grap wat obscene gebaren naar hem maar oh shit! Hij is het niet. Een vrouwelijk persoon kijkt mij anstig aan en geeft een dot gas om aan die gevaarlijke gek (ik!) te ontkomen.
Ik moet me eigenlijk rot schamen maar ik krijg de slappe lach. Vast oververmoeidheid.
De bewuste collega passeert mij vlak daarna en ziet me niet eens. Ik weer hoor!

Om 02.47 parkeerde ik mijn auto voor de deur. Mijn ogen had ik onderweg met moeite open kunnen houden. Ik ben bekaf, ga naar mijn nestje.

No comments: