Saturday, January 24, 2004

Ik heb even niks geschreven omdat ik na een geweldig gave dag van raften ziek ben geworden. Dit begon met flauwvallen in het internetcafe. Ik kan me nog herinneren dat de tegelvloer zo lekker koel aanvoelde en dat ik heerlijk wilde wegzakken maar dat ze maar tegen me bleven praten. Heel irritant.
Gelukkig was collega Chris ook aan het internetten. Hij heeft me met een busje naar het hotel gebracht (een afstand van wel 200 meter). Op mijn kamer aangekomen had ik wel weer wat kleur en bijbehorende praatjes en dacht dat ik met een hazeslaapje al wel weer ver opgeknapt zou zijn.
Niet dus. Ik werd doodziek wakker, buikpijn, diarree, algehele malaise.
Mijn unitcoach heeft de hotelarts laten komen en die zette gelijk een injectienaald in mijn billen. AU!!!
Een half uur later lag ik aan het infuus. Het infuus hing aan het schilderij boven mijn bed. Hoe ziek ik me ook voelde, ik besefte wat een bizar plaatje dit was en heb er even aan gedacht om de zusters die bij mijn bed zaten te vragen een foto te maken. Toch maar niet gedaan. Van collega Frans hoorde ik dat hij dat wel heeft laten doen, waarschijnlijk dus toch geen rare gedachte.
De volgende dag nog dood- en doodziek. Gelukkig belde Jan me veel en kletste me er doorheen want ik begon me toch erg ziek te voelen. En als je dan ook nog de vertrouwde stem van je zus hoort wordt het even te veel en ga je huilen.............
Maar goed, gisteren ging ik ineens een stuk vooruit. Vannacht weer een terugslag dus vanochtend de dokter gebeld en voor de derde keer de beruchte injectie in de bil gekregen. Dit keer wel een sterker antibioticum. Ook weer andere pillen gekregen. Daar zijn ze hier niet zielig mee hoor.
Ik voel me weer een stuk beter. Kan alleen nog niet goed eten maar al meer als bijvoorbeeld gisteren dus dat gaat de goede kant op.
Tot zover mijn verslag. Volgende keer wat meer over dat geweldige raften waar ik volgens de dokter mijn dysenterie van heb gekregen. Dat rivierwater is namelijk giga vervuild. Had ik dat maar geweten had ik beter opgelet dat ik niks binnen had gekregen. Ach, als ik nu maar snel weer helemaal op en top ben.

No comments: