Saturday, July 30, 2005


Downloaden jullie ook al met bittorrent? Ik vind het een top programma. Binnen 3 kwartier de leukste cd's gedownload. Ben nu bezig met de wedding crashers. Een film die me wel leuk lijkt. Terwijl ik een Londen deed al 60% gedownload.
Voor diegenen onder jullie die nog met andere programma's downloaden en eigenlijk ook wel eens bittorrent willen proberen:
Via www.bittorrent.pagina.nl kwam ik op de website van Erwin Stout. Hij legt het allemaal heel simpel uit en geeft je links naar de benodigde tools.
Al 69% van de Wedding Crashers gedownload. Wie weet kan ik vanavond al kijken.

Friday, July 29, 2005


Veel te lang niet wezen sporten. Vanwege rugpijn in eerste instantie. Maar de terugkeer is dan iets waar je huizenhoog tegen op gaat zien. Moet ik alles weer opbouwen of valt het wel mee? Gisteren had ik het me stellig voorgenomen dat het er deze ochtend van moest komen. Met lood in mijn schoenen ging ik er naar toe. Op het ergste voorbereid maar wat viel het weer mee. En wat is het toch eigenlijk lekker jezelf in het zweet werken. Natuurlijk wel rustig aan gedaan zo'n eerste keer. Ik wil eerst even kijken hoe het mijn rug vergaat maar eerlijk gezegd kan ik niet wachten om weer te gaan. Lekker zweten en ondertussen een beetje programma's als Het Huwelijk kijken. Perfecte manier van het doorbrengen van je ochtend.

Nog even een smeekbede aan alle mannen in Nederland die wel eens de sportschool bezoeken. Draag ALSTUBLIEFT geen strakke lycra broekjes. Dit is uit heren! Al heel lang! Het staat verschrikkelijk lelijk en het laat bepaalde details van het lichaam op een heel onsmakelijke manier in het oog springen. En nee...........dat is niet, ik herhaal NIET, sexy.

Na de sportschool nog even snel de supermarkt ingerend. Ik kan nog net even een bloemkool kopen en op tijd thuis zijn om me te prepareren voor het standby zitten.
"Kannonuh! Wat een rijen. Geven ze het hier gratis weg?" denk ik "ach, al die mensen met hun propvolle karretjes laten mij vast wel voor als ze zien dat ik alleen maar een bloemkool heb."
Ik ga netjes in de rij staan en achter mij sluit nog een dame met een vol karretje aan. Als ik gedachteloos een zak chips uit een schap dat daar heel strategisch is opgesteld pak en verveeld lees wat de ingrediënten zijn neemt de vrouw achter mij haar kansen waar en piept voor. Ik kan mijn ogen niet geloven. Voorpiepen op iemand die één lullige bloemkool moet afrekenen. Wat een stom mens! Eigenlijk dacht ik iets heel anders maar ik denk dat ik hier maar even censuur op mezelf toe moet passen.
Nog vriendelijk lachend zeg ik dat ik ook in de rij stond. Grommend zegt ze:"Jij je zin dan. Weet je wat, ik ga daar wel in de rij staan." Met een chagrijnig gezicht loopt ze naar een andere (kortere) rij.
Nou ja zeg. How low can you go?
Ach, ik laat mijn goede humeur toch niet door zo'n zielig mens verpesten. Ik haal mijn schouders op en blijf in de rij staan.
De vrouw voor me kijkt om en ziet dat ik maar één artikel heb. Spontaan laat ze me voorgaan. De man voor haar in de rij volgt haar voorbeeld en laat mij ook voor gaan. Nog maar 2 barstensvolle karretjes voor me. Wat een geluk!
Nee, die laatste twee hebben mij niet voor laten gaan maar ik ben allang blij dat er toch nog zulke aardige mensen bestaan.

En nu ga ik even lekker mijn bloemkoolschotel in de oven schuiven en hopen dat ik de resterende 4 uur en 3 kwartier standby tijd niet opgeroepen wordt.

Foto is gejat van de website van mijn sportschool, Jawi.

Thursday, July 28, 2005

Mijn familie heeft er een soort van mee leren leven. Ik vergeet verjaardagen. Ik ben eigenlijk deze verjaardag niet vergeten. Ben alleen vergeten een kaart te sturen. Dus heb ik mijn nichtje vannacht om 12 uur maar even gebeld. Nou ja, ietsjes later want om 12 uur waren al haar vrienden nog bij haar en werd het feest beeïndigd met het feliciteren van de jarige en dan kun je als tante niet gaan storen natuurlijk. Maar nu zet ik haar even in het zonnetje!
Angelle.............gefeliciteerd! Dikke kus!

Monday, July 25, 2005

"Sander, heb jij borrelnoten?" vraag ik.
Gaat ineens iedereen om me heen lachen. Nou ja!

Half uur voor schema geland. Altijd mooi! Alleen had de bruggendienst het daardoor wat drukker dan gepland dus moesten we even wachten maar gelukkig niet lang. En wie zie ik als ik de deur opendoe? Ja hoor, Mieke!
Ze schrijft wel eens in haar blog dat ze van gate naar gate rent. Ik kan je nu vertellen, dat is niet overdreven! Heb haar nu zelf weg zien en horen (hoge hakken in de gate maken veel lawaai) rennen. Op weg naar de volgende kist die waarschijnlijk ook niet op de geplande tijd aankwam. Volgens mij geniet ze stiekem wel van een beetje stress.

Sunday, July 24, 2005

Vandaag zat er een oude arabisch uitziende man bij ons aan boord en passagiers wisten te melden dat hij zich vreemd gedroeg.
Wat moet je met zulke informatie? Passagiers worden gecheckt voordat ze aan boord gaan. Ik keek nog eens naar hem en zag een, in mijn ogen, totaal ongevaarlijke oude man. Hij mompelde met de start in zichzelf en keek daarbij telkens omhoog. Waarschijnlijk aan het bidden. Is dat raar gedrag? Hoeveel Italianen en Spanjaarden maken geen kruisje tijdens de start.
Is het nu al zover dat we bang zijn voor een oude man?
Op de terugweg hebben we meerdere arabisch uitziende mensen. Niemand beticht hun van "vreemd" gedrag. Gelukkig maar! Het valt nog mee dus.

Friday, July 22, 2005


Weer 4 kleine explosies in Londen. Gelukkig dit keer geen doden! Vandaag is er door de londense politie een man neergeschoten. Een vermeend Al Qaeda lid. Zou jij nog met het londense openbaar vervoer durven reizen? Ik weet niet of ik het nog zou doen. Ik denk dat ik als een gek een fiets aan zou schaffen. (Robert?)
Een Londense taxichauffeur vertelde gisteren dat na de eerste aanslagen zijn produktie met 40% is gestegen.

De Londense politie heeft een shoot to kill policy. Lijkt me niet geheel overbodig in deze tijd maar op nu.nl las ik het volgende:
"De man werd achtervolgd door gewapende politieagenten in burger. Die werkten hem tegen de grond, hielden hem in bedwang en vuurden van dichtbij vijf kogels op hem af, aldus de ooggetuige"
Als bovenstaande waar is dan vraag ik me af waarom ze hem niet ondervraagd hebben in plaats van hem dood te hebben geschoten. Het is niet dat ze van veraf geschoten hebben om erger te voorkomen. Misschien dat deze man nog waardevolle informatie had kunnen verschaffen.
Misschien ook moest hij als voorbeeld dienen. Ach, het blijft speculatie.
Ik ben blij dat ik niet in Londen woon en voel mee met de Londenaars.

14.51
Ik hoor net op het journaal dat een deskundige heeft gezegd dat de politie niet zomaar iemand neerschiet. Dan zou er toch minstens een dreiging moeten zijn, bijvoorbeeld van het exploderen van een bom. Klinkt logisch. Om 15.00 is er een persconferentie van de londense politie.

Wednesday, July 20, 2005


Soms denk ik ineens weer aan die mevrouw die helemaal alleen op rij 1 zat en een rode wijn bij mij bestelde. Ze ging voor het eerst alleen naar haar zoon in Italië. De avond ervoor had ze nog het graf van haar man bezocht en hem beloofd net als altijd rode wijn te bestellen. Alleen dit keer maar eentje in plaats van twee. Ze had het moeilijk, dat was duidelijk maar ze was ook vastbesloten nog wat te maken van haar leven. Deze dame heeft grote indruk op me gemaakt.
Zo heb ik nog legio verhalen. "Elke passagier heeft een verhaal." Hoe vaak heb ik dat niet gezegd? En hoe vaak heb ik niet gezegd: "Daar moeten ze nou eens een t.v. programma over maken".
Dat programma is er nu met Hello Goodbye. Elke maandagavond om half elf.
Presentator Joris Linssen, je weet wel, die van Taxi, zorgt ervoor dat het een smaakvol programma blijft en geen goedkope tearjerker wordt. Kijken dus!

Maandag zou het zo mooi weer worden! Alleen was het de eerste dag van mijn weekend dus besloten de weergoden Piet Paulusma weer eens in zijn hempie te zetten en er zelfs wat regen tegen aan te gooien.
Ach..........binnen zitten is ook gezellig. Joke en Daphne wonen in Zandvoort en begeleiden Mo en mij telefonisch naar Mango. Leuke tent, aanrader! Gave inrichting en buitenrichting.
De dames gaan aan de Mojito, dé cocktail van dit seizoen, ik drink braaf cola-light.
Al snel dwingt het weer ons binnen te gaan zitten maar zoals ik al zei ook daar is het gezellig! Mo had nog heel hoopvol haar bikini aangetrokken en wilde persé in de zee zwemmen maar besloot uiteindelijk toch maar om dit niet te doen. Heel wijs!
Geen spatje bruiner geworden maar wel veel plezier gehad en ach.........je bent weer van de straat.

Monday, July 18, 2005


Ik weet het, het is hier een beetje stil en saai. Nee, er is niks aan de hand. Ik heb gewoon ff geen zin om te schrijven. Het is een druk seizoen en ik vlieg veel en lang, misschien heeft dat er mee te maken, geen idee eigenlijk.
Gisteren na een vluchtje richting Rotterdam gegaan om te gaan barbeknoeien bij een jarige vader. Gezellig maar ik zat er wel een beetje gaar bij.
Bij het weggaan, tas al over de schouder maakte mijn nichtje nog even deze foto van haar gare tante.
Vandaag had ik gepland de middag op het strand door te brengen maar zoals meestal als ik vrij ben verschuilt de zon zich achter de wolken. Gelukkig heb ik vorige week wel van de zon mogen genieten op het strand van Noordwijk, samen met mijn moeder.
Vandaag ga ik dus maar iets later richting Zandvoort en ontmoet Mo daar en wie weet breidt de groep zich nog wel uit, de sms contacten gaan heen en weer op het moment.

Sunday, July 10, 2005

Even tijd voor wat luchtigs! Filmpje! Moet er niet aan denken.
En dan deze nog! Echt een topper! Moet je zien.
Have fun!

Friday, July 08, 2005

Image Hosted by ImageShack.us

De ene dag verkeert de stad in grote blijdschap en nog geen dag later wordt hij getroffen door een grote ramp. Je volgt de televisiebeelden maar moet helaas constateren dat het went! Hoe erg is dat dan eigenlijk?

Wednesday, July 06, 2005

Image Hosted by ImageShack.us

De olympische spelen 2012 gaan naar Londen. Wat gingen ze los zeg, die normaal zo stijve Britten. Ik heb even op BBC zitten kijken waar zelfs de presentator glunderde alsof zijn vrouw net bevallen was van de eerste.
Wel leuk hoor, zo dichtbij, dat wordt zeker vette business in de vliegerij.
Saai
Ik maak niks meer mee, dit blog wordt een beetje saai. Jazeker, ik vlieg nog, heel veel zelfs, maar er gebeuren gewoon geen uitzonderlijke dingen die me doen besluiten om jullie deelgenoot te maken.
Misschien maar weer eens een fotootje van een armband die ik in opdracht heb gemaakt. Degene die hem besteld had voor bij een bepaalde outfit die ze naar de bruiloft van haar schoonmoeder zal dragen, is erg tevreden.

Image Hosted by ImageShack.us

Een klein beetje jammer vond ik dat wel want hij stond ook erg leuk om mijn pols.

Saturday, July 02, 2005

Image Hosted by ImageShack.us

Nee, ik ga niet zeggen hoe oud ze is geworden maar wel dat ze een leesbril kado heeft gekregen!

Friday, July 01, 2005

Ik en planten
Absoluut geen goede combinatie. Ik heb er dan ook geen in huis. Heel af en toe krijg ik er wel eens eentje kado maar die begeeft het al snel, ondanks mijn pogingen tot een goede verzorging.
Nu heb ik gisteren in een opwelling een microtom gekocht. Ik hoor jullie al denken: "Een microtom, is dat een plant?" Ja, dat is een plant! Een tomatenplantje dat dienst kan doen als kamerplant. Zo schattig met al die kleine groene bolletjes eraan.
Toen ik thuis kwam las ik de gebruiksaanwijzing. 2x per week water. Okay, dat moet lukken. Eén keer per week bijmesten. Bijmesten? Wat is dat?
Ooooh, als dit maar goed gaat.

Thursday, June 30, 2005

Nog meer foto's van Gambia

Image Hosted by ImageShack.us

In de taxi naar het hotel begon de schemer al in te vallen.


Image Hosted by ImageShack.us

Na een douche gingen we het hotel verkennen en werden we verrast met een optreden van een Afrikaanse dansgroep. Het zingen was meer een soort schreeuwen en klonk ons vals in de westerse oren. Maar we genoten toch van het spektakel.


Image Hosted by ImageShack.us

Vol vuur en temperament werd er gedanst. En dat met die hitte!


Image Hosted by ImageShack.us

Zelfs een steltloper ontbrak niet.


Image Hosted by ImageShack.us

En ook de vuurspuwer niet!


Na het optreden werd ons een cd te koop aangeboden. Heel duidelijk zelf gebrand. Met viltstift was er in een slordig handschrift wat opgeschreven. We bedankten maar hebben later wel in de cocosnoot waarmee ze langs gingen een leuke tip achter gelaten.
Terug in mijn kamer trachtte ik te slapen. Ik hoorde de zee die hemelsbreed 100 meter van mijn kamer op het strand landde ruisen. Toch heb ik het nog 2 uur zien worden. Waarschijnlijk ben ik ergens daarna in slaap gevallen om weer wakker te worden van een gigantische regen en onweersbui. Wat een klappen!

Image Hosted by ImageShack.us

De volgende ochtend zagen we het hotel voor het eerst bij daglicht.


Image Hosted by ImageShack.us

Niet slecht.


Image Hosted by ImageShack.us
Om 06.55 lokale tijd (en tevens GMT) kwam de taxi ons weer ophalen en gingen we weer richting luchthaven.


Image Hosted by ImageShack.us

Waar zou je liever wonen? Hier?


Image Hosted by ImageShack.us

Of hier?


Image Hosted by ImageShack.us

Ik heb in nog geen één land zoveel onafgebouwde huizen gezien als hier.


Image Hosted by ImageShack.us

Op de luchthaven werden we weer geholpen met onze bagage door onze bagagemijnheer. Ik heb zijn adres gekregen om zijn foto's naar toe te sturen. Nou, dat zal ik dan maar doen.

Wednesday, June 29, 2005

Image Hosted by ImageShack.us

Onze avond in Banjul (meer dan een avond en nacht was het eigenlijk niet) was gezellig. Ik had het niet willen missen maar hoef niet persé nog een keer.
Als ik vanavond meer tijd heb zal ik nog wat meer foto's plaatsen. Ben eigenlijk aan mijn crew vergeten te vragen of ze wel met hun hoofd op mijn weblog wilden dus heb ik ze maar vervaagd.

Sunday, June 26, 2005

Het is druk! Het seizoen komt echt op gang. Ik ben ondertussen flink verkouden en moe. Gisteren opgeroepen voor een vlucht met als aankomsttijd op Amsterdam 02.30. Daarmee ben ik vandaag niet indeelbaar en vervalt mijn tweede standby dag en eerlijk gezegd ben ik daar wel blij mee. Vandaag hou ik lekker een kwakkeldagje!

Friday, June 24, 2005

Vandaag op weg naar de luchthaven Rotterdam even snel bij mijn jarige broertje langsgegaan voor een bakkie. Gefeliciteerd Menno!

Image Hosted by ImageShack.us

Hij en vriendin wonen maar een minuut of 5 à 10 van de luchthaven vandaan. Ik ging dus een kwartier voor meldingstijd weg en ging me stiekem toch een beetje haasten terwijl ik de klok in de gaten hield. Precies op tijd stapte ik de crewroom in. Helemaal leeg!
Hé? Waar zijn mijn collega's? Er staat geen kist van ons op het platform.
Ja hoor, het was weer zover. Een uur te vroeg gemeld. Gewoon verkeerd in mijn agenda geschreven.
Ach, het is pas de eerste keer dit jaar, dus dat valt wel mee, toch?

Je ziet trouwens wat teksten op t-shirts. Wat dacht je van een passagiere die een t-shirt droeg met op haar borsten de tekst "Not everything is flat in Holland"?
Ik kon er wel om lachen.

Wednesday, June 22, 2005

Image Hosted by ImageShack.us

Ik kreeg vandaag post van www.mylenses.nl. Met je grappigste anekdote over het contactlens dragen kun je een jaar lang gratis contactlenzen winnen.
Laat ik nou ook best wel een grappig verhaal hebben.
Het was nog in de tijd dat we regelmatig op stop gingen. Tijdens een stopje Thessaloniki hadden we 's avonds met de crew lekker zitten pimpelen aan het zwembad. Het werd erg gezellig en de drank vloeide rijkelijk.
Ergens ver na middernacht verdwenen we naar onze respectievelijke kamers. In de badkamer wilde ik mijn lenzen uitdoen maar kwam er achter dat ik het potje en de vloeistof vergeten was.
Geen probleem. Ik pakte een glas, vulde die met water en legde mijn lenzen erin.
's Ochtends werd ik wakker met een kleine kater en de bijbehorende dorst. Ik strompelde slaapdronken naar de badkamer en pakte een glas waar al wat water inzat, deed er nog wat water bij en dronk dit gulzig op.
Getver, er gleed iets glibberigs door mijn keel. Nou ja, niet te veel bij na denken maar, het kwaad was al geschied. Ik ging weer lekker op bed liggen en sliep nog een uurtje door.
Later werd ik wakker en ging douchen. Na het douchen wilde ik mijn lenzen indoen. Waar waren die ook alweer?
En op dat moment drong het tot me door. Die zaten in dat glas dat ik diezelfde ochtend leeg had gedronken. Ik had mijn lenzen opgedronken! Gelukkig gingen we de volgende ochtend alweer naar huis maar in de tussentijd heb ik de wereld in een waas bekeken.
Wat denken jullie? Zou ik hiermee een jaar lang gratis lenzen kunnen winnen?