Thursday, December 30, 2004

Image Hosted by ImageShack.us

Als klein kind werd ik al pyromaantje genoemd. Ik was altijd met vuur aan het spelen, kaarsen, lucifers, noem maar op.
Het brand blussen bij de brandweer was dan ook altijd een geweldig leuk uitje voor me. Jammer dat we nu in Hoofddorp van die gelikte brandjes hebben. Geen bal aan.
Vuurwerk vond ik altijd geweldig! Ik kon niet wachten tot het oudejaarsavond was. Maar dat moest wel. Ik werd namelijk opgevoed en in de gaten gehouden door mijn ouders.
Vandaag is de vuurwerkverkoop begonnen en dat hebben we geweten hier. Het knalt aan alle kanten.

Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us

Chica interesseert het niet zo maar mijn Macho is echter soms een watje en zat dus trillend onder mijn bed. Zo zielig. En kom niet aan mijn Macho! Een paar keer ben ik nog de straat opgerend om eens één van die terroristjes aan te spreken. Nergens te bekennen. Gelukkig misschien maar.
Ik heb de politie nog gebeld, of ze er überhaupt wat aan doen. Ik kreeg zo'n half gaar antwoord dat ze er wel mee bezig waren en soms zelf wel eens een bekeuring uitdeelde. Grrrrrrrrr........wat een stelletje watjes zijn het toch! Ik word hier echt zo giga boos om. Je kan hier in dit land gewoon de wet overtreden, op grote en op kleine schaal.
Het allerergste vind ik eigenlijk dat die kinderen dus ouders hebben die geen overwicht hebben, niet in de gaten hebben wat hun kinderen doen, wie het niet interesseert en die misschien zelfs wel weten dat hun kids met vuurwerk de straat opgaat.
Dat zijn dezelfde ouders die hun kinderen met hun vieze stoelen op de vliegtuigstoelen laten staan en me stom aankijken als ik er wat van zeg. Dezelfde ouders die hun kinderen één grote puinhoop laten maken alsof er een derde wereldoorlog heeft gewoed in de kist en dit vervolgens voor de schoonmaak achterlaten.
Dezelfde ouders die het normaal vinden als hun kind "Cola" tegen je snauwt als ze een colaatje willen.
"Ik hoorde alstublieft maar wat zei je nou daarvoor?" is een opmerking die wij dan nog wel eens plaatsen, maar het is natuurlijk van de gekke dat de ouders daar niks van zeggen.
Dat soort ouders zouden ze nou eens een bekeuring moeten geven. Wat? Een bekeuring? De cel in. En verplicht een herinburgeringscursus volgen want deze mensen zijn toch wel heel ver van onze maatschappij af komen te staan.
Of sta ik er soms zo ver van af?

No comments: