Friday, March 16, 2012

The Mouse Mansion / Het Muizenhuis


Recently I visited The Mouse Mansion, displayed in the library of Amsterdam. I read about it before and when a collegue asked me to visit it with her after one of our courses I quickly said yes!

Ik had al eens over het Muizenhuis gelezen, volgens mij in de Flow, dus toen een collega me voorstelde na een cursusochtend met haar er te gaan kijken antwoordde ik volmondig ja.
Dus togen we na de cursus, na een tochtje met het pontje, naar de bieb van Amsterdam. Daar staat het huis namelijk.




It wasn't easy photographing because it was behind glass and ofcourse I forgot my camera so I had to take photos with my phone.

Het was niet makkelijk om het te fotograferen omdat het achter glas staat en ik had natuurlijk mijn fotocamera vergeten dus heb ik alles met mijn telefoon moeten fotograferen.


I love the mannequin! How did she make it?

Ik ben weg van die mannequin/paspop. Hoe heeft ze die gemaakt?




The book she wrote.

Het boek dat ze heeft geschreven.



I keep thinking, how did she do it? Don't you love all this little handbags in this beautiful shop. She made everything out of waste material.

Ik blijf me maar afvragen hoe ze alles gemaakt heeft. Die schattige handtassen bijvoorbeeld in dit geweldige winkeltje.



Never been in such a big library by the way. Several floors with on the top a restaurant that gives you a great view over Amsterdam.

Ik was trouwens nog nooit eerder in zo'n grote bieb met verschillende verdiepingen. Bovenin een La Place met uitzicht over Amsterdam. Daar hebben we heerlijk gelunched.








4 comments:

Sientje said...

Ik heb haar boek gezien bij de boekhandel en een variant op dit huis zoho mooi kan er uren naar kijken al die details.

Bedankt voor je reactie op mijn canvasjes. Even googelen op "mixed media art" en je komt de gaafste tutorials tegen en dan ... ben je niet meer te stoppen. ;)

ps ik verwerk dus ook decopatch op mijn canvasjes en mod podge. Dus de basis heb je al.

Elly said...

Onverstelbaar hoe klein en mooi,en zo volledig aangekleed en ingericht.!Ik denk dat je er niet op uitgekeken raakt,zoveel is er te zien.
Ja,de bib ziet er ook overdonderd uit,anders dan onze kleine bib...

Groetjes Elly

Martha said...

Och, dit is toch helemaal geweldig!! Wat mooi zeg! Kun je uren naar kijken!
Maar ook naar het kastje wat ik van je heb gekregen, heb je al een mailtje gestuurd! Ben er super blij mee dat weet je!
Groetjes en heel fijn weekend,
Martha

Anja said...

Ja dit is idd kunstwerk.Ik volg haar al een tijdje.En wat moet je volgens mij een engelen geduld hebben.

Fijn weekend,Lfs