Saturday, February 27, 2010

Vintage Heart


Okay girls, this is a project I do like myself! It is one of this things that lays on my kitchensink for days and that I add stuff to while passing by.

For instance the little shells. They came with a gift I got and were part of the wrapping. They were tossed between the wrapping paper and a cellofane. As soon as I saw the gift I thought that I had to save the little shells and here they are!



This heart is the last of four hearts I gessod and foamstamped. This one I didn't add any colour to. I think it looks nice and clean this way.



Ja dames, eindelijk weer eens een project waar ik zelf wel weg van ben. Dit hart heeft dagenlang op het aanrecht gelopen en telkens als ik voorbij liep en mijn oog viel er op voegde ik weer wat toe.
Zoals bijvoorbeeld de kleine schelpjes. Ik kreeg vorig jaar een cadeau waarbij ze tussen het cadeaupapier en een laag doorzichtig cellofaan zaten. Heel sjiek! Ik wist gelijk dat ik ze moest bewaren, dat ze nog wel eens van pas zouden komen.
Nou je ziet het hé!

Het is de laatste van de 4 gessoharten die ik gemaakt had en deze heb ik lekker maagdelijk wit gehouden.


The thing that is bugging me now is how I should cover the back. It is way to thick to just add a layer of paper or cardboard. Maybe a very thick layer of gesso? Any other ideas?


Maar nu zit ik dus met een probleem. Op de andere harten heb ik gewoon een stuk papier of karton op de achterkant geplakt maar deze achterkant is veel te dik geworden. Wat nu? Ideetjes? Ik zit aan een dikke laag gesso te denken...............

15 comments:

Anonymous said...

Overtrekken met een mooi stofje?
Beeldig hart! x Carla

Jenneke said...

Wat een prachtig hart, zeg!! Heb ook je andere exemplaren bewonderd en mijn favo is wel de blauwe!! Wat een schitterende kleur!!
Wat een heerlijk spul is dat he, gesso. Helaas is het uitverkocht bij 'onze' Action..

Wens je een fijn weekend!

XXXJenneke

Unknown said...

Heel mooi hart geworden.Ja gesso is een idee.Alles wat je anders wil doen hecht best wel verelend.
gr,Lean

Marjanne said...

jee wat is deze weer mooi geworden, ik vind je harten echt fantastisch, zo super romantisch!
een heel prettig weekend!

RosesMarijke said...

Heel mooi gedaan Lisette...ik kan je geen advies geven...sorry!!

~amy~ said...

what a gorgeous shaped project!!! love all the embellies lisette!!

Dora said...

Wat een pracht van een hart, en ja die achterkant, ik heb dat ook weleens, en ik gebruik weleens een stuk linnen, of gewoon wit papier. Maar hoe dan ook het is prachtig!

Riet said...

Schitterend gemaakt Lisette,prachtige details.

Liefs Riet.

Martha said...

Super, super mooi Lisette!! Prachtig die harten die je allemaal hebt gemaakt. Heb helaas geen oplossing voor je m.b.t. de achterkant, sorry!

Anne-Marije said...

Hij is weer prachtig!
xxx Anne-Marije

Floortje said...

Zucht...wat een mooitje weer! En wat betreft je achterkant...Gesso lijkt me prima, dan is het mooi wit en netjes genoeg voor een achterkant toch?
Groetjes, Floortje

Chimene said...

Deze is ook weer prachtig!!!!!!
xxxx
Chimene

scrapdictive said...

Deze is werkelijk prachtig.
Leuk ook die schelpjes!

Laurel said...

Oh it is so gorgeous!

Carol Q said...

ooh what a lovely blog! this is a gorgeous project. so many pretty things to look at. I would be tempted to use gesso